1 juni - Lytfutbildning

Idag började inte dagen speciellt bra. Det började med att klockan ringde kvart i 6 och jag var så jävla trött. Skulle nämligen på lyftutbildning i Örebro. Jag gick i alla fall upp strax efter 6 för att göra mig i ordning. Men jag tog längre tid på mig än vad jag hade räknat med vilket gjorde att jag kom iväg senare än beräknat och jag blev stressad och dessutom var jag inte helt säker på hur jag skulle åka för att komma stället där lyftutbildningen var. När jag väl kommit till Örebro och sedan kom till en rondell så blev jag osäker på vart jag skulle svänga av så jag åkte tre varv i rondellen och valde sedan att åka rakt fram, vilket jag självklart inte skulle ha gjort för efter ett tag märkte jag att jag var helt fel så jag ringer mamma så fick hon hjälpa mig att komma rätt. Men jag hann i alla fall i tid, jag hade väl typ 1-2 min tillgodo :P

Lyftutbilningen höll på hela dagen. Den började 8 och slutade strax efter 4. Det gick jättebra och roligt var det också. Så nu har man "lyftkörkort" som det så fint kallas ;). Jag ska ju jobba inom hemtjänsten i Örebro i sommar och nu måste man ha "lyftkörkort".

På fredag är det dags för en till utbildning, vet dock inte vad den handlar om men det visar sig. Just ja, jag fick äntligen mitt schema idag :D Det första hon skickade till mig kom aldrig fram så jag bad henne skicka ett till och det kom fram i alla fall. Vart det andra tog vägen har jag ingen aning om :P Men fick i alla fall alla papper idag som jag skulle ha fått förra veckan , men bättre sent än aldrig, eller?

I helgen blir det jobb på hotellet igen. Lördag blir det 7-15 och söndag 7-12. På tal om hotellet så jobbade jag ju där i söndags och det var första gången jag fick servera. Annars när jag jobbar så är det ju på frukosten och lunchen och då är det bufé. Så jag var jättenervös och dessutom var vi bara två stycken och det var 38 personer som skulle äta. Alla var dessutom från olika länder så det var ju bara att försöka prata engelska med dom så gott det gick. Vissa kunde prata bra engelska och vissa lite mindra bra:P Men det var i alla fall roligt och otroligt stressigt. Vi kom inte därifrån fören klockan 11 på kvällen så jag var skapligt trött när jag skulle åka hem.

Nej nu ska jag ta och duscha sen krypa ner i sängen och kolla på tv.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Duuuu. Vart ska du jobba? :D Vilket område alltså?



puuuss, sofia!

2011-06-02 @ 11:45:19
Postat av: -Malin

Norrby hemvård, Ekbacken. Vart jobbar du :) ?

2011-06-02 @ 14:06:48
Postat av: sofia

på vesslan, på öster! :)

2011-06-02 @ 18:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0