18 november - Lååång helg!

Sköööönt, äntligen helg. Är ledig på fredag (imorgon), måndag och tisdag så det blir en riktigt låååång helg för mig :)

Den här veckan har verkligen gått fort. Det kanske beror på att kursen vi läser är så himla rolig! Den här veckan och nästa vecka håller vi på med våra fem sinnen. Så den här veckan har vi haft föreläsningar och övningar om syn, känsel och hörsel. Det har varit riktigt intressant och roligt att göra olika övningar och experiment. Nästa vecka ska vi hålla på med smak och doft.

Vi smakade på fyra olika yoghurtar och efter det så gjorde jag , ja ni ser sjävla vad jag gjorde^^,



Idag handlade det om hörsel och det var de här tre (chips, morot och banan) vi skulle smaka på och beskriva hur det lät. Det var skitsvårt att beskriva hur det lät faktiskt. Det är svårare än vad man tror att sätta ord på det man hör, känner osv. Tycker i alla fall jag. Men det är det vi håller på att träna på :)


Jag har även varit på bio denna vecka. Jag var på Harry Potter- Dödsrelikerna del 1, och den var så sjukt bra! Som tur var har jag läst boken så jag vet hur det slutar. Men jag längtar ändå till nästa del.

Nej nu ska jag nog ta och kolla på några avsnitt av the big band theory eller så ska jag spela lite sims 3 ^^,

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0