13/1- Inskrivning och bussresa...

Nu är jag inskriven på Örebro Universitet. Åkte in med 06:52 bussen inte till Linde för att sedan byta till Örebrobussen 07:09. Men bussen från Vedevåg var sen, så jag och Sophie blev rätt nervösa över att vi inte skulle hinna med Örebrobussen. Men vi hoppade av i Rya istället och hann vänta i typ 30 sekunder sen så kom Örebrobussen. Den var smockfull så vi fick stå hela vägen till Örebro- lite drygt.. Sen när vi kom in till Örebro och skulle byta till stadsbussen så hade vi några minuter till godo, vilket kändes skönt. Men även den bussen var sen. Den skulle komma 07:56 för att sedan vara vid universitetet vid 08:15 men bussen kom inte fören 08:10 ungefär och sedan när vi gick på den blev även den smockfull så att busschaffören inte kunde stänga dörrarna längst bak för att folk stod ivägen och ingen ville gå ut ur bussen men tillslut tror jag att någon gjorde det så att vi kunde åka. Då var klockan typ 08:15 tror jag och vi började 08:30. Så vi kände oss lite smått stressade och självklart skulle någon av vid nästan varje hållplats. Men vi kom till universitetet när klockan var 08.29 så vi skyndade oss och kollade på kartan eftersom vi inte visste var Bibliotekets aula låg men vi lyckades hitta det och vi kom bara några minuter försent dessutom hade de inte stängt dörrarna heller som tur var. Men vi var inte sist , det kom folk och droppade in efter oss också. Bussar kan man verkligen inte lita på.

Det var väldigt mycket information idag så jag är helt slut i huvudet. La mg och skulle kolla på några vänneravsnitt när jag kom hem men jag slockna dirket. Riktigt trött var/är jag. Det ska bli jättekul att börja plugga faktiskt. Skönt att ha något att göra och dessutom tror jag att företagsekonomi kan vara ganska intressant och dessutom bra att lära sig. Känns onödigt om jag skulle läsa något jag egentligen inte skulle tycka var intressant, så det här ska nog bli bra :) Det kommer säkert bli tufft och så, men det ska nog gå bra :)

Ikväll blir det ingen träning för mig. Knät är ömt och stelt så jag tänkte göra lite knäövningar här hemma och hoppas på att knät blir bättre snart.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt att vara på gång stumpan. Skönt med egen sysselsättning och inte bara var hushållerska ;-)



Kram mamma

2010-01-14 @ 12:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0